.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پيام نور آماده همكاري بيشتر براي وحدت حوزه و دانشگاه

رئيس دانشگاه پيام نور مازندران گفت: براي موفقيت وحدت ميان حوزه و دانشگاه و تأثيرگذاري بر اقشار جامعه نياز است كارهاي مشترك و منظمي توسط دو قشر انجام شود كه دانشگاه پيام نور در اين زمينه آماده همكاري است.

صادق‌علي موحد منش در نخستين نشست هم‌انديشي اساتيد و فضلاي حوزه‌هاي علميه و دانشگاه‌هاي پيام نور مازندران با اشاره به وجود سه نوع تفكر در حوزه مختلف اقتصادي و فرهنگي در جامعه كنوني اظهار داشت: جامعه كنوني در حال حاضر نياز به الگوسازي دارد زيرا غربي‌ها با وجود دستيابي به بهترين تكنولوژي‌ها در بحران مالي به سر مي‌برند.
وي تصريح كرد: حوزه و دانشگاه براي رساندن جامعه به سمت سعادت و تعالي الگوي مناسب و كاملا اسلامي طراحي كنند تا اين الگو زمينه جهاني شدن تفكرات اسلامي را به وجود آورد.
موحد منش دليل عدم موفقيت دانشگاهيان در بعضي از طرح‌ها را وجود منابع و كتاب‌هاي درسي غربي در دانشگاه‌ها عنوان كرد و بيان داشت: انتظار اين است كه حوزه و دانشگاه با ايجاد همگرايي با يكديگرو انجام كارهاي مطالعاتي منظم زمينه مطالعاتي مدل حكومت اسلامي را فراهم كنند.
موحدمنش با بيان اينكه براي وحدت حوزه و دانشگاه بايد مطالعاتي دقيق در حوزه علوم انساني صورت گيرد، بيان داشت: حوزه در شناخت علوم انساني مي‌تواند كمك بزرگي به دانشگاه براي ايجاد وحدت انجام دهد.
وي با اشاره به درگيري استعمارگران در عراق و افغانستان بيان داشت: با توجه به اينكه اين دو كشور به لحاظ نظامي داراي امكانات ويژه و مناسب نيستند غربي‌ها توانايي تسلط كامل بر اين دو كشور را ندارند.
رئيس دانشگاه پيام نور مازندران تاكيد كرد: استكبار متوجه شد كه توان مقابله جنگ سرد با حكومت هاي اسلامي را به لحاظ ريشه دار بودن دين اسلام ندارد و به همين خاطر با برنامه‌ريزي طولاني مدت به جنگ نرم روي آورد.
وي ادامه داد: دشمن با برنامه 200ساله و با هدف تخريب ايران تمام منابع و مواخذ و راه نفوذ به ايران را بررسي كردند و با تحقيقات گسترده در حال ريشه‌يابي هستند تا ببينند انقلاب اسلامي چگونه در ايران پيروز شد.
موحد منش رسالت حوزه و دانشگاه را براي پيروزي در جنگ نرم را بسيار سنگين توصيف كرد و افزود: وظيفه ما كار تحقيقاتي وسيع و ارائه الگوي مناسب و برنامه‌ريزي به سمت جهاني شدن حكومت اسلامي باشد.
وي بيان داشت: نياز است براي برطرف كردن مشكلات فرهنگي و اقتصادي موجود در جامعه كار تحقيقاتي وسيعي توسط دو قشر دانشگاه و حوزه انجام شود و برنامه راهبردي منظمي ارائه شود.
موحد منش در پايان گفت: براي موفقيت وحدت حوزه و دانشگاه و تاثيرگذاري بر اقشار جامعه نياز است كارهاي مشترك و منظمي توسط دو قشر انجام شود و دانشگاه پيام نور در اين زمينه آماده همكاري است./فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.035 seconds.